Formuleringsproblem.

För att uttrycka mina känslor för Beatles just nu, skulle jag kunna använda två formuleringar:
1. Beatles är alldeles för underbara.... (här fortsätter meningen)
2. Beatles är alldeles lagom underbara.... (Här fortsätter meningen)

Promblemet är, om man bortser från att deär hemskt fåniga, att båda stämmer fast båda kan misstolkas. Alltså. Beatles är alldeles lagom underbara, men det låter väldigt lite, och om man skriver För Underbara så låter det För Mycket. Så båda blir negativa fast de är positiva från början.

Å, jag hade verkligen inte behövt kommentera detta. Jag hade kunnat skriva "Jag tycker hemskt mycket om Beatles", och inte brytt mig om ifall Internet-Individer Som Jag Inte Känner tyckt att jag var lite fånig. Men nej, där har vi Fröken Charlottas språkliga noggrannhet som alltid försätter henne i trassliga knipor.
Suck.

Nåväl, jag sitter nu här och dricker grönt te. Solen har gått ner, så fort att man inte tänkt på det, och Söbs silhuett glittrar i fjärran, i all sin gulliga meningslöshet.

Vad bra det är att hur vidrigt någonting än är, så är det alltid lite gulligt.  (Observera: Jag antyder inte att Söb är vidrigt, min associationsbana gick bara lite snabbt)
Jag menar, det är väldigt svårt att hitta något /n man verkligen avskyr, som inte har något sympatiskt i sig. Eller, tusan, det behöver inte ens vara symptatiskt. Det kan bara vara... Just gulligt. (Klara skulle här antagligen använda ordet Charmigt, men att göra det skulle kännas som en uttrycksstöld.)

Hug, /C

Ps. Måste bara återkomma till det där i början och säga att jag tycker hemskt mycket om Mando*, Beatles**, Bobby*** och Jeff****. Ds.

*Diao **The ***Dylan ****Buckley

Kommentarer
Postat av: Anonym

Charr är snäll. Nu har jag läst detta inllägg... Jag gillar det. Lite virrigt men kul och bra.

2006-11-06 @ 19:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback